si cantik dan si hensem

yeayy! dah boleh kahwin!

assalamualaikum haiiii :D

for a long time aku tak menulis blogkan? haih miss gile kat blog aku. btw, look at my tittle. gimik gila siaa. haha :D dalam hati mesti korang akan cakap, "eh die dah nak kahwin ke?" "eh mak die dah bagi izin die kahwin ke?" "bapak awal siaa die nak kahwin". guys! relax. umur aku baru 16 tahun. memang tipu lah kan kalau aku cakap aku dah nak kahwin. LOL :D

recently, rutin harian aku memang agak macam orang dah nak kahwin la. sebab you know, bangun je daripada tidur, perkara wajib adalah :
-kemas rumah
-vacumm/ mop/ sapu lantai
-basuh baju
-sidai baju
-basuh pinggan
-masak

and then bila kakak aku dah mule menghantar anak anak die kat rumah aku, sudah semestinya muke akulah yang jage budak nakal tu. so automatically aku yang :
-mandikan diorang
-buat susu diorang
-playing with them
-tidurkan diorang

act, memang mule mule aku rase "aaaaaa! hawau! aku mude lagi la nak buat semua kerja kerja ni!!!!!". tapi haritu mak aku balik je, tengok rumah bersih, makanan ade, semua complete, mak aku ajak berbual kejap. then nak tau ape yang cube my mom sampaikan? she said :
mak  : sebenarnya, memang mak boleh buat semua kerja ni sebelum mak bukak kedai, tapi mak memang nak ajar anak anak mak jadi perempuan sikit. esok lusa, adik kene buat jugak bende ni untuk family adik, untuk suami adik. time tu adik nak complain jugak ke? 
me    : tapi adik lame lagi nak kahwin.
mak  : habistu, bila adik nak belajar bende ni selain cuti sekolah? adik kan dah duduk asrama. lepastu adik                  masuk U, lepas tu adik kerja. time tu adik ade mase lagi ke nak belajar semua ni? lagi lagi anak mak ni bakal arkitek. confirm workaholic punye. tup tup dah nak kahwin. lepastu takkan dah kahwin baru nak belajar semua ni? 
me   : upah bibik :P
mak : kalau satu hari nanti suami adik taknak ade bibik? die nak adik jugak yang buat semua kerja rumah?
me   : *speechless*
mak : haa~ jawab lah. 
me   : ala~ adikkan queencontrol. pakse jugak pasang bibik kat rumah.
mak : kalau suami adik terpikat kat bibik tu sebab bibik tu lebih pandai buat kerja rumah berbanding adik?

me   : *speechless again* oh no! ok ok. lepas ni adik buat kerja rumah okeyy? okeyyyyy??? 
mak : macam ni baru anak mak. tengok kakbah kau. sekarang baru terhegeh hegeh nak belajar buat kerja rumah. padahal umur dah banyak. 
me   : okey mak *masuk bilik* 

mulai haritu, setiap kali cuti, semua kerja akan aku buat. lagipun aku kesian jugak kat mak, penatkan. hmm dear mak, i will do anything for you. ape yang mak suruh adik buat sebenarnya untuk kebaikan adik jugkkan? thanks mak sebab memberi kesedaran.

for my future husband :
"relax. saya dah pandai masak, pandai buat kerja rumah, pandai jaga budak. bukan senang nak jumpe remaja yang berumur 16 tahun pandai buat kerja mak mak. haha :D so for my future husband, awak sepatutnya beruntung dapat saya. ngehngeh :D so you must know what your responsible too! your responsible now is focus on your study and be a rich man in future so you can give me everything i want. HAHAHA *ketawa jahat* "




2 comments:

  1. Jadi, saya pun dah boleh kahwin lah sekarang. hahahahaha jokinggggggggggggg ^^

    ReplyDelete